FANDOM

„Ona była moim… aniołem.”
― Chloe o Rachel
Rachel Dawn Amber (ur. 22 lipca 1994 roku) – była uczennicą Akademii Blackwell. Zaginęła w poniedziałek 23 kwietnia 2013 roku i 10 października tego samego roku jej ciało zostało znalezione na złomowisku przez Chloe Price i Max Caulfiield. Była w bliskiej relacji z Chloe i obie marzyły o wyjechaniu z Arcadia Bay.

Biografia Edytuj

Wydarzenia sprzed gry Edytuj

Rachel Amber urodziła się 22 lipca 1994 w mieście Long Beach w stanie California. Zaczęła swoją edukację w Akademii Blackwell jeszcze przed rozpoczęciem 2013 roku. Miała wzorowe oceny w szkole i uczęszczała na liczne zajęcia pozalekcyjne. Przez nauczycieli była uważana za najlepszą uczennicę Blackwell. W trakcie uczenia się w tej szkole poznała Chloe Price.
Rachel2

Zdjęcia Rachel z kantorka Samuela

Rachel pomagała Chloe pogodzić się ze stratą ojca i wyjazdem jej najlepszej przyjaciółki Max Caulfield. Szybko zostały koleżankami i razem zaprzyjaźniły się z Justinem, Trevorem i ich "gangiem skaterów".

W tym samym czasie Rachel poznała Franka Bowersa, lokalnego dilera narkotyków i współpracownika Chloe. Rachel chciała powiedzieć Chloe o jej związku z Frankiem. Napisała list do niej kiedy były na złomowisku, wyjaśniając o tym, że spotkała kogoś wyjątkowego, ale wyrzuciła go. W epizodzie drugim Max znajduje list i czyta go oraz może wspomnieć o nim w epizodzie piątym podczas rozmowy jej i Chloe z Frankiem.

Rachel dalej spotykała się z Frankiem, obawiając się jednak, że jest obserwowana przez Davida Madsena, przybranego ojca Chloe. Rachel ostatecznie przestała chodzić do szkoły i unikała swojego pokoju w akademiku. Postanowiła zacząć karierę modelki i planowała razem z Chloe opuścić Arcadia Bay i wyjechać do Los Angeles, by zacząć wspólne życie.

W poniedziałek 23 kwietnia Rachel zaginęła. Lokalna policja rozpatrywała sprawę dziewczyny jednak nikt poza policją i Chloe, włączając to jej rodziców, nie wierzył w dziwne okoliczności zniknięcia Rachel. Zaprzestano poszukiwania z powodu braku jakichkolwiek poszlak. Wściekła Chloe zaczęła poszukiwania na własną rękę. Wydrukowała i rozwiesiła plakaty o zaginięciu dziewczyny na terenie kampusu Blackwell.

Relacje Edytuj

Przyjaciele Edytuj

Chloe Price - Rachel była jej najlepszą przyjaciółką , ona pomogła pozbierać się Chloe po śmierci ojca i wyjeździe Max . Miała bardzo silną więź z Chloe, która później desperacko pragnie odkryć przyczynę jej zniknięcia. Często psociły i spędzały dużo czasu w "sekretnej kryjówce". Chloe darzyła głębokim zaufaniem Rachel i planowała opuścić Arcadia Bay razem z nią, kiedy spłaci dług u Franka Bowersa, ale zniknęła zanim to zrobiła. Istnieje wiele pamiątek dotyczących przyjaźni Chloe i Rachel, w ich kryjówce oraz w pokoju Chloe, które świadczą o ich głębokiej więzi i głównej roli Rachel w życiu Chloe. Jednak Rachel była w związku z Frankiem i Chloe (oraz Markiem Jeffersonem[1]). Chloe czuje się zdradzona, gdy się o tym dowiaduje.

Evan Harris - Według Evana on i Rachel byli bliscy jak brat i siostra, chociaż nie lubił jej przyjaciół z Klubu Vortex nie wydawała się tym przejmować. Zawsze był rozumiany przez Rachel i nigdy nie osądzony. Regularnie fotografował Rachel, która była jego ulubioną modelką w Blackwell, ponieważ zawsze wiedziała, "jakie kąty najlepiej sprawdzają się w jego oczach".

Justin Williams i Trevor - Rachel spotykała się z Justinem, Trevorem i ich przyjaciółmi skejtami przed jej zniknięciem.

Nathan Prescott - Jako członkowie Klubu Vortex, bardzo często spędzali razem czas. Wydaje się, że dużo wie o jej związku z Frankiem Bowersem. Być może przed zaginięciem mieli dość dobre stosunki. Z drugiej strony oskarżył ją o handel narkotykami przed jej zniknięciem i, jak ujawnił w piątym odcinku Mark Jefferson, Nathan najwyraźniej był w zadurzony w Rachel i odurzył ją, by podążać śladami Jeffersona, ale przypadkowo zabił ją, przedawkowując narkotyk.

Studenci Blackwell - Jasne jest, że Rachel była bardzo popularną osobą i była bardzo lubiana przez większość studentów Blackwell oraz kadrę nauczycielską.

Rodzina Edytuj

James Amber - Rachel bardzo kocha swojego ojca i całkowicie mu ufa. Kiedy Rachel widzi , jak jej ojciec całuje inną kobietę, ich relacja zostaje kompletnie zniszczona. Później Rachel ze złością mówi do Chloe, że "nigdy więcej nie chce widzieć jego pieprzonej twarzy". Jasne jest, jak silna była ich relacja w przeszłości. Ojciec Rachel wydaje się bardzo troszczyć o swoją córkę, biorąc pod uwagę, że widzimy go w rozmowie z dyrektorem Wellsem i Policją prawdopodobnie w sprawie zniknięcia Rachel.

Rose Amber - Rachel i jej matka mają dobre relacje, biorąc pod uwagę, jak bardzo jest zła, że ​​jej mąż ją zdradza.

Sera Gearhardt - Pod koniec odcinka 2: Brave New World James ujawnia, że ​​Sera jest biologiczną matką Rachel. W zależności od wyborów gracza, Rachel może spotkać się z Serą.

Wrogowie Edytuj

Victoria Chase - Rachel nie wydaje się być lubiana przez Victorię. Może być zazdrosna z powodu popularności Rachel w śród studentów i członków Klubu Vortex. W cutscene pod koniec odcinka 1, Victoria wyciąga plakat Rachel Amber z tablicy ogłoszeń ucznia, po czym rzuca go na ziemię z obrzydzeniem. Victoria trzyma także jeden z plakatów w swoim pokoju na którym widnieje czerwony napis "suka". Jednakże, gdy Max pyta Haydena Jonesa - członka Klubu Vortex - czy Victoria lubi Rachel, Hayden mówi: "Szanowała Rachel, nawet jeśli nie zachowywała się tak jak ona".

Kierowca ciężarówki - Kierowca ciężarówki, który stoi przy Dwóch Wielorybach, wydaje się mieć nieprzychylną opinię o Rachel,

Romantyczne Edytuj

Frank Bowers - Jasne jest, że Rachel była w związku z Frankiem i bardzo go ceniła, biorąc pod uwagę, że chciała z nim opuścić Arcadia Bay. Jednak nie była w stanie znaleźć odwagi, aby powiedzieć Chloe o związku i rzuciła Franka po tym, jak stał się agresywny po wzięciu narkotyków.

Wpis w dzienniku Edytuj

Info-ikona
Osobny artykuł: Opis Rachel w dzienniku Max

Ciekawostki Edytuj

  • Postać Rachel jest nawiązaniem do Laury Palmer z serialu "Twin Peaks". Rachel dzieli z nią ta sama data urodzin.
    Rachel3

    Zdjęcia Rachel z Chloe

  • Chloe nazywa Rachel "swoim aniołem".
  • Według szkolnych akt Rachel miała średnią ocen 4.0 ( odpowiednik 6 na szkolnictwo polskie ).
  • W epizodzie trzecim, Joyce, David, Nathan i Frank zauważyli, że Max jest ubrana w rzeczy Rachel. Tylko Frank i David na pierwszy rzut oka nie pomylili Max z Rachel.
  • Imię dziewczyny pochodzi od imion twórców gry – RAoula Barbet'a i MiCHELa Koch'a.
  • Drugie imię Rachel to Dawn.
  • Numer pokoju Rachel to 224. Później w tym pokoju zamieszkała Taylor – przyjaciółka Victorii.
  • Łania to zwierzę duchowe Rachel, co potwierdzają sami twórcy. Jej zadaniem było pomóc Max odkryć tajemnicę P. Jefferson'a.
  • Punk rockowa, czarno-czerwona koszula którą Max może znaleźć na złomowisku w pobliżu miejsca pochowania Rachel najprawdopodobniej należała do niej.
  • Rachel równie sprawnie posługuje się zarówno prawą jak i lewą ręką. Jest oburęczna.
  • Było i jest wiele spekulacji na temat tego czy Rachel naprawdę umarła czy nie. W udzielonym wywiadzie Michel Koch potwierdził jednak jej śmierć jako ważną część dla narracji w grze.
  • Rachel chciała zostać modelką ale nigdy nigdzie nie było określone jakiego rodzaju modelką chce zostać. Mimo wszystko bez względu na to jaką modelką chciałaby być, była po prostu za niska. Z plakatów, które rozwieszała Chloe wynika iż Rachel miała 165 cm wzrostu. Większość znanych modelek ma wzost pomiędzy 170 cm a 180 cm. Czasem trochę więcej lecz raczej nie więcej niż 185 cm. Jednak nic nie stałoby na przeszkodzie aby została fotomodelką ponieważ wzrost jest tutaj raczej nieistotny.
  • Chloe jako tapetę używa wspólnego zdjęcia z Rachel. Żeby zmieniła ekran na fotografię Max, gracz musi dokonać 3/4 podane wybory:
    • Wziąć winę na siebie za skręta w pokoju Chloe w epizodzie pierwszym "Poczwarka",
    • Nie odebrać telefonu od Kate w epizodzie drugim "Nie ma czasu",
    • Spróbować zastrzelić Franka w tym samym epizodzie,
    • Pozwolić Chloe wziąć pieniądze z gabinetu dyrektora w epizodzie trzecim "Teoria Chaosu".
  • Tatuaże Rachel:
    • Zielony smok na łydce,
    • Ośmioramienna gwiazda wewnątrz nadgarstka.