FANDOM

Nathan Joshua Prescott (ur. 29 sierpnia 1995) – uczeń Akademii Blackwell. Rodzina Nathana jest bogata i bardzo wpływowa: włada większością miasta Arcadia Bay, prócz tego, hojnie wspiera finansowo szkołę - z ich środków wybudowoano choćby internat, w którym mieszka Max. Jest jednym z głównych antagonistów w grze Life Is Strange.

Nathan jest powiązany ze sprzedażą i rozprowadzaniem narkotyków na terenie Blackwell. Autorzy gry dali nam niejednokrotnie do zrozumienia, że ma problemy psychiczne, oraz że uczęszcza na terapię.

Osobowość Edytuj

Na zewnętrz, Nathan wydaje się agresywnym, zepsutym, bogatym smarkaczem. Często korzysta z wpływów swojej rodziny, by uciec od odpowiedzialności za swoje czyny, wierząc, że stoi ponad prawem. Ukazany jest jako osoba kompletnie pozbawiona empatii, niewrażliwa na cierpienie innych, zwłaszcza tych, których uważa za zagrożenie dla swojej pozycji.  

W środku natomiast, okazuje się być niezrównoważonym psychicznie młodym człowiekiem, od lat leczonym psychiatrycznie za pomocą różnych leków. Wskazują na to choćby tabletki znalezione przez Max w pokoju Nathana i w jego szafce na basenie, jak również notki zostawione przez ojca chłopaka, w których każe mu zażywać  te medykamenty. Pośród leków znajduje się min. Risperidon – lek przeciwpsychotyczny stosowany w  leczeniu schizofrenii i choroby afektywnej dwubiegunowej.

Ze sceny w łazience, w epizodzie pierwszym „Poczwarka” wynika, że Nathan może cierpieć z powodu lęków, paranoi i kurczów mięśniowych. Patrząc na rysunki jego autorstwa, znalezione w epizodzie trzecim i czwartym, wysoce prawdopodobne jest, że dotyka go poważna psychoza. Ponad to, jeden z psychiatrów, w liście do ojca Nathana wyjaśnia, że jego syn jest „oderwany od rzeczywistości” i uważa, że stanowi on zagrożenie dla siebie samego, jak i ludzi dookoła. Dobór leków, które posiada młody Prescott wskazuje na zdiagnozowaną schizofrenię i zaburzenia afektywne dwubiegunowe z efektem ubocznym RLS (zespół niespokojnych nóg), co zresztą widoczne jest podczas gry.

Nathan wygląda na znerwicowanego i zastraszonego chłopaka. To oczywiste, że pozostaje pod dużą presją, zwłaszcza ze strony ojca. Sądzi, że nikt go nie lubi a jego życie to piekło. Być może ma depresję i myśli samobójcze, na co wskazywałyby zdjęcia martwych zwierząt i fascynacja cmentarzami. Ostre imprezowanie i zażywanie narkotyków, tak jak egocentryzm i brak empatii mogą być swojego rodzaju pancerzem, mającym ukryć emocjonalny ból.

W piątym epizodzie okazał jednak coś w rodzaju empatii; zanim został zabity, zostawił wiadomość na poczcie Max, w której przeprosił ją za wszystkie złe rzeczy, których się dopuścił i ostrzegł ją przed Jeffersonem.

Biografia Edytuj

Wydarzenia sprzed gry Edytuj

Nathan urodził się 29 sierpnia 1995 i jest członkiem bardzo bogatej rodziny Prescottów - jednej z najstarszych rodzin stacjonujących w Arcadia Bay. Rzekomo posiadają połowę miasta i Dormitoria Prescottów w Akademii Blackwell.

Większość nauczycieli nie fatyguje się z dyscypliną chłopaka przez wpływy jego rodziny. W ciągu września został kilkukrotnie zgłoszony za przeszkadzanie w prowadzeniu lekcji, próbę kradzieży posągu Tobangi, zapalanie petard w szkolnych łazienkach i prześladowanie pracowników szkoły, włączając dozorcę Samuela. W związku z tymi incydentami myślano o usunięciu go ze szkoły, by mógł szukać medycznej pomocy w jego problemach psychicznych.

17 września 2013 roku Pani Hoida odesłała Nathana do jego pokoju kiedy stał się zbyt uciążliwy i oddał słabo napisane wypracowanie. W nadziei na powstrzymanie dalszych napadów chłopaka, szkoła wysłała list do jego ojca, Seana Prescotta. Niestety ten nie uwierzył im i groził, że zabierze Nathana (i prawdopodobnie pieniądze przeznaczane na Blackwell) do lepszej szkoły. Niedługo później wszystkie skargi na jego syna zostały usunięte.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego pokój w internacie ma numer 111.
  • Zgodnie z kartą uczniowską Nathan, ma on średnią ocen 3,7. (4/5 w polskim szkolnictwie).
  • W pokoju słucha śpiewu wielorybów, prawdopodobnie po to aby się uspokoić.
  • Pistolet Nathana jest prezentem prawdopodobnie od jego ojca bądź Pana Jeffersona.
  • Pin do komórki Nathana to 0829 (od daty jego urodzin 29 sierpień).
  • Jego znak zodiaku to Panna.
  • Jego aparat fotograficzny to przypuszczalnie Sony NEX 7. Jest to widoczne w epizodzie "Teoria chaosu" w jadłodajni w której pracuje mama Chloe - Joyce.
  • Na ścianie w jego pokoju wisi "dyplom" od jego ojca - "Best Son in the World Diploma", datowany na 06-06-2006 r. Cyfra 666 jest uważana za "liczbę bestii" w Księdze Objawienia.