FANDOM

Life Is Strange – epizodyczna, multiplatformowa gra wyprodukowana przez studio DONTNOD Entertainment i wydana przez Square Enix (znane między innymi przez serie gier Final Fantasy). Opowiada ona o osiemnastoletniej Max Caulfield, nowej uczennicy w Akademii Blackwell. Dziewczyna dowiaduje się, że może cofać czas gdy udaje się jej uratować swoją przyjaciółkę z dzieciństwa, Chloe Price, od śmierci.

Pierwszy odcinek gry został wydany 29 stycznia 2015 roku na Xboxa i 30 stycznia na Steam. Premiera gry na PlayStation została opóźniona do 3 lutego przez problemy techniczne.

Fabuła Edytuj

Oficjalny opis Edytuj

„LIFE IS STRANGE™ dzieje się w fikcyjnym mieście Arcadia Bay, gdzie Max Caulfield wraca tam po 5 letniej nieobecności. Spotykając znowu swoją przyjaciółkę Chloe, postanawiają razem odkryć prawdę co stoi za tajemniczym zniknięciem Rachel Amber.”
―Square Enix

Bohaterowie Edytuj

  • Max Caulfield - po 5 latach poza swoim rodzinnym miastem, Max postanawia tam wrócić by kształcić się w Akademii Blackwell w Arcadia Bay. W miedzy czasie odkrywa, że potrafi cofać czas i doświadcza wizji w których widzi jak ogromne tornado trawi to niewielkie miasto. Wydaje się jakby katastrofa miała nastąpić w przeciągu kilku dni.
  • Chloe Price - punk i typowa buntowniczka. Szuka swojej najlepszej przyjaciółki Rachel Amber. Była przyjaciółką Max zanim ta wyprowadziła się z Arcadia Bay. Kiedy znowu się spotykają, Chloe zmaga się ze śmiercią swojego ojca i zniknięciem Rachel.
  • Rachel Amber - przyjaciółka Chloe i jedna z popularniejszych dziewczyn w Akademii Blackwell. Sześć miesięcy przed wydarzeniami z gry zaginęła w niewyjaśnionych okolicznościach.
  • Victoria Chase - stereotypowa "szkolna księżniczka". Nie cierpi Max, z którą chodzi do klasy. Jest również członkiem elitarnej grupy, klubu Vortex.
  • Warren Graham - typowy geek i przyjaciel Max. Jest fanem fotografii, filmów, matematyki i science fiction.
  • Nathan Prescott - członek wpływowej rodziny Prescottów. Próbował zabić Chloe po tym jak groziła mu powiedzeniem jemu ojcu o tym, że handluje narkotykami.
  • Kate Marsh - spokojna i cicha katoliczka. Jest prześladowana przez uczniów ze szkoły i błędnie oskarżona przez Davida Madsena, szefa bezpieczeństwa w Blackwell
  • David Madsen - ojczym Chloe i mąż Joyce Price. Jest głową ochrony w Akademii Blackwell i próbuje sprawić by cały budynek był strzeżony.
  • Mark Jefferson - sławny fotograf z lat dziewięćdziesiątych i nauczyciel fotografii w Blackwell. Jeden z ulubionych artystów Max.
  • Joyce Price - matka Chloe. Jest kelnerką w restauracji "Dwa Wieloryby" w Arcadia Bay. Po śmierci jej męża Williama, postanawia ponownie wyjść za mąż za Davida Madsena. Często kłóci się z córką.
  • Frank Bowers - handlarz narkotyków w Arcadia bay. Ma psa i mieszka w kamperze.
  • Ray Wells - dyrektor Akademii Blackwell. Jest odpowiedzialny za całą szkołę i jest pod pantoflem Rodziny Prescottów.

Epizody Edytuj

Wymagania sprzętowe Edytuj

Wymagania sprzętowe Life is Strange
Minimalne Rekomendowane
System operacyjny Windows Vista Windows 7
Procesor Intel Dual Core 2.0 Ghz lub podobny Intel Dual Core 3.0 Ghz lub podobny
Karta graficzna NVIDIA lub AMD z 512MB VRAM (brak oficjalnego wsparcia kart Intel HD) NVidia GTX260 lub AMD Radeon 4890
Pamięć karty graficznej 512 MB 1 GB
Pamięć RAM 2GB RAM 2GB RAM
Wymagane miejsce na dysku HDD 3 GB 3 GB
DirectX DirectX 9.0 DirectX 9.0

Ciekawostki Edytuj

  • Według Jean-Maxime Morris, gracz ma możliwość rozwinąć romantyczny związek z Chloe Price, jeśli zechce. W trzecim odcinku mamy szanse pocałować Chloe ale także możemy jej odmówić.
  • Członkowie studia DONTNOD przyznają, że każdy wydawca kazał im zmienić płeć głównego protagonisty oprócz Square Enix.
  • Oryginalnie Life Is Strange miało się nazywać What If? ale DONTNOD zrezygnowało z tego tytułu bo w 2013/14 roku powstał film o tym samym tytule

Filmy Edytuj

Zapowiedzi Edytuj

Trailery Edytuj

Galeria Edytuj

Concept arty Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki