FANDOM

„Może to jednak Arcadia Bay okaże się tą krainą pełną skarbów i przygód, której tak usilnie szukałam...”
―Wpis z dziennika Max z 18 sierpnia 2013 roku

Arcadia Bay - małe nadmorskie miasteczko leżące w Oregonie w Stanach Zjednoczonych. Według pani Grant zostało ono założone przed rdzennych Amerykanów, którzy po przybyciu na te tereny żyli ze sobą w pokoju. Możliwą pamiątką po tym okresie jest totem Tobanga znajdujący się na terenie obecnej Akademii Blackwell.

Nazwa miasta jest kojarzona z Arcadią, która w łacińskiej i greckiej mitologii była rajem pełnym kwiatów, owoców oraz lasów. Nawiązaniem do tego jest naklejka w pamiętniku Max mówiąca Even in Arcadia, there I am.

W Arcadia Bay mają miejsce niespotykane zjawiska meteorologiczne oraz różne anomalie spowodowane zmianami w linii czasowej. W wyniku cofania się w czasie przez Max dochodzi do opadów śniegu, zaćmienia, śmierci zwierząt, pojawienia się drugiego Księżyca oraz potężnego tornada.

Gracz może zdecydować, czy miasto zostanie ocalone czy zniszczone przez trąbę powietrzną w ostatnim epizodzie gry.

Głównym eksportowanym towarem z Arcadia Bay były ryby, ale zmieniło się to po przejęciu nabrzeża przez rodzinę Prescottów, o czym informuje jeden z rybaków - Ryby same wskakiwały mi do łodzi... przynajmniej póki Prescottowie i ich pazerni prawnicy nie przejęli nabrzeża...

Miejsca Edytuj

Blackwell 5

Akademia Blackwell - znana prywatna szkoła w Arcadia Bay

Mieszkańcy Edytuj

Maxine Caulfield

Max po powrocie do Arcadia Bay

Fauna Edytuj

4

Jedno ze zdjęć Max przedstawiające wiewiórkę

Arcadia Bay posiada bardzo bogatą faunę, reprezentowaną przez liczne gatunki zwierząt. W trakcie rozgrywki można zauważyć m.in. wiele rodzajów ptaktów (sowy, mewy), insektów (karaluchy, mrówki, motyle) lub ryb, wieloryby oraz wiewiórki. Ponadto z ogłoszenia znajdującego się przy latarnii można wywnioskować, że w lasach żyją również niedźwiedzie, wilki, lisy oraz jelenie.

Max w epizodzie pierwszym ma okazję uratować błękitnego ptaka próbującego dostać się do pokoju Joyce i Davida. W epizodzie drugim w zależności od wyboru, gracz może przypadkowo zabić Pompidou lub jedynie odwrócić jego uwagę od kampera. W alternatywnej rzeczywistości w epizodzie czwartym Maxine może ponownie uratować ptaka próbującego dostać się do domu. W tym samym epizodzie pojawia się również opcja ocalenia gniazda mieszczącego się w garażu.

Niektóre ze zwierząt mogą być traktowane jako zwierzęta duchowe, ponieważ są niewidoczne dla innych mieszkańców Arcadia Bay. O istnieniu takich stworzeń informuje główną bohaterkę woźny Blackwell, Samuel: O, to twoje zwierzę duchowe! Nic dziwnego, tyle że ty swoje zobaczyłaś. To może być znak od przeznaczenia... Odnosi się to do tajemniczej, przezroczystej łani niewidocznej na zdjęciach.

Inspiracje Edytuj

Deweloperzy szukali nostalgicznego miejsca, w którym można odczuć klimat jesieni, by umieścić w nim akcję Life Is Strange. Odbyli oni podróż do północno-zachodniego Pacyfiku, aby odwiedzić te rejony, zrobić zdjęcia oraz przyjrzeć się dokładnie lokalnym gazetom. Sprawdzili nawet przy pomocy Google Street View czy dobrze odwzorują środowisko.

Najpewniejszymi miejscami, na których wzorowali się twórcy, są Newport oraz Lincoln City (oba znajdują się w Oregonie). Dodatkowo w epizodzie drugim w notatkach Warrena można zauważyć, że kino samochodowe na które zaprosił Max mieści się 60 mil od Akademii, co odpowiada dystansowi od Lincoln City.

Pewne detale (takie jak tartak czy niektóre znanki) w Arcadia Bay wydają się być inspirowane obszarem Zatoki Tillamook i miasta Tillamook. Dodatkowo takie obiekty jak tory, wieża ciśnień czy port znajdują się na terenie miasta Garibaldi, również mieszczącego się w Oregonie. Wygląd latarnii najpewniej jest bazowany na Heceta Head Lighthouse lub Yaquina Head Lighthouse. Obie latarnie znajdują się w Newport.

Koordynaty ukryte w dokumentach Davida wskazują na to, że Arcadia Bay mieści się na terenie Zatoki Tillamook. Położenie miasteczka sugeruje, że zostało stworzone w oparciu o obszary znajdujące się przy zatoce. Możliwe jednak, iż źródłem inspiracji było również miasto Bayocean. Zostało ono zniszczone w wyniku erozji spowodowanej przez ludzi i obecnie na jego terenie znajduje się woda.

Ciekawostki Edytuj

  • Oryginalnie miasteczko miało nazywać się Aurora Creek. Christian Divine zasugerował jednak zmianę na Arcadia Bay, ponieważ uważał tę nazwę ją za bardziej spokojną i tajemniczą. Dodatkowo słowa Arcadia posiada wiele konotacji, co miałoby kontrastować z mrocznymi rzeczami, jakie mają miejsce w mieście.
  • Kilka ulic z Arcadii ma swoje odpowiedniki w rzeczywistości. Są to: Cedar Avenue (miejsce zamieszkania Chloe Price) oraz Franklin Street (miejsce, gdzie Chloe otrzymała mandat za parkowanie).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki